Unelmointiharjoituksia

Olen tehnyt elämässäni muutamia repäisyjä. Kanttia vaati, kun 16-vuotiaana muutin Jyväskylään urheilulukioon ja asuin viikot poissa kotoa. Vuonna 2005 lähdin Australiaan jatko-opiskelemaan ja pitämään sapattia hyvältä työuralta Helsingissä. 2009 paluumuutin Keski-Suomeen ja ryhdyin yrittäjäksi. Pari vuotta sitten menin naimisiin miehen kanssa, jonka olin tuntenut reilut viisi kuukautta.

Päätöksen hetkellä kaikki ovat tuntuneet ainoilta oikeilta ratkaisuilta. Eikä koskaan ei ole tarvinnut katua, kun kuuntelee sydäntään. Se ei tarkoita, ettei juuri ennen uuteen hyppyä pelottaisi. Yllätyin kerran, kun työkaverini kysyi pelkäänkö mitään. En mielestäni ole peloton, ja monesti on vähintään arveluttanut. Rohkeutta ei ole se, ettei pelkää, vaan se, että voi elää ja toimia pelkonsa kanssa.

Uuden alun partaalla olen nytkin. Perhevapaiden loppuessa tänä syksynä minulla on käsissäni jälleen mieletön mahdollisuus unelmoida itselleni toiveiden tulevaisuus, unelmieni työssä ja porukassa.

Tässä kohtaa pitää kuitenkin olla huolellinen. Varovaisuuden sijaan onkin katsottava, että unelmoi tarpeeksi isosti! Jos joskus olen ajautunutkin johonkin suuntaan muiden usuttamana, olen oppinut olemaan tarkempi, ja kuuntelemaan kutsumustani paremmin.

Tästä minua muistutti hyvä ystäväni: ”Pitää unelmoida reippaammin mitä haluaa. Ihan vailla ’mihin mä pystyn’, ’keillä on mulle aikaa/rahaa’ ja ’pienestä pitää aloittaa’ -rajoituksia ajattelusta.

Hui! Ja hän jatkaa: ”Mitä tekisit täydellisessä maailmassa? Eli jos sinulla olisi kaikki osaaminen, kontaktit käytössä eikä raha- tai Veikonhoitohuolia, niin mitä tekisit?” …”Mitä silloin olisi ihaninta tehdä ja kenen kanssa?

Nyt on aika unelmoida. Reippaasti.

Luota intuitioon beibe!

PS. Kiitos Satu.

2 thoughts on “Unelmointiharjoituksia

  1. Koskaanhan ei tiedä mihin päätyy, muttei kannata ainakaan rajata tarpeettomasti asioista pois. Isot unelmat, pienet sinnikkäät jokapäiväiset teot. Look for the growth, kuten Tracy opasti. Kiitokset Nordic Business Forum seurasta ja olemassaolosta noin yleensä ❤

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s